niedziela, 18 października 2015

Pierwsze zdjęcia zamaskowanego Fiata Tipo pięciodrzwiowego z ostateczną karoserią i moja opinia o nim



Witam Was wszystkich bardzo serdecznie na moim blogu. Dzisiaj nie będzie kolejnego artykułu na temat, która z gwiazd schudła bądź przytyła, ani na na temat afery i skandalu w Volkswagenie, lecz o czymś bardziej pozytywnym i ekologicznym. Dzisiejszy artykuł będzie o aucie typu IKEA i dlaczego taka nazwa? Przecież samochód się porusza, a IKEA jest raczej jako budynek nieruchoma. Już wyjaśniam, nie będzie to samochód jak może się wydawać zbudowany z drewna lub o konstrukcji drewnianej  ani też posiadający jak wiele samochodów użytkowych byłego stulecia zabudowy tylnej, drewnianej, lecz samochód dla ludu i nie rozchodzi się tu o kolejnego volkswagena garbusa lub coś w tym stylu, albo fiata pandę po face lifting’u ale o samochód praktyczny, w miarę tani, o sprawdzonej technologi, coś właśnie jak meble z IKEI. Jest to Fiat Tipo. Niektórzy powiedzą, że był już taki model, oferowany na przełomie lat 80- oraz 90-tych. To prawda. Ma być to powrót, po niezbyt dobrze przyjętym Fiacie Stilo lub Bravo. Jednak widać, że nie do końca, bo modele te są bardzo popularne na rynku wtórnym.

Wczoraj na instagramie tureckim pojawiły się zdjęcia zamaskowanego egzemplarza z własną, ostateczną karoserią. Domyślając się wyglądu gotowego auta pod przykryciem, pierwszym smaczkiem stylistycznym jaki rzuca się w oczy, jest przednia i boczne część auta, przypominają łudząco model Aegea. Mam na myśli Fiata Aegea (Aegeę???). A propos pochodzenia nazwy na rynek turecji. Tak nazywał się w starożytniej turcji jeden z portów morskich. Jest to uczczenie powstania współpracy między Fiatem, a Tofasem na rynku tureckim, co zaowocowało początkową produkcją licencyjnych modeli fiata. Tylna część skolei będzie zawierać elementy w postaci tylnych świateł z modelu Ottimo. Oferowanego tylko na rynku chińskim modelu kompaktowego Fiata. Opartego na modularnej płycie koncernu FCA.

Wracając do głównego tematu. Samochód ten w wersji sedan pojawi się na rynku włoskim w grudniu tego roku, a od przyszłego na innych tak zwanych rynkach rozwijających się. Mam tu na myśli Europę wchodnią, bliski wschód i Afrykę. Wersja pięciodrzwiowa oraz kombi bedą dostępne na wszystkich rynkach europejskich, razem z europą zachodnią. Jak to mówią niektórzy starą europą. W prawdzie jest to model zastępujący pośrednio model Linea. Jednak tym razem będzie to prawdziwy pełnowymiarowy konkurent w klasie kompakt. Nawet jego szerokość 179 cm już o tym świadczy. Z modularnej płyty podłogowej, na której zbudowany jest powyższy model AEGEA korzystają już inne modele z koncernu FCA, takie jak Jeep Renegade, Fiat 500x, 500L. Jak widać jest to już sprawdzona konstrukcja. 

Oferowane silniki w modelu Tipo/Aegea:
1.4 fire benzyna
1.6 etorq benzyna z automatyczną skrzynią biegów
1.3 mjt diesel
1.6 mjt diesel
1.6 mjt diesel, ze skrzynią półautomatyczną typu TCT


Źródła:
FIAT
CarNewsChina.com







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz